piątek, 9 stycznia 2009

Poza prawem

Kiedy w lipcu 2008 roku informowałem Państwa, iż dobiega końca pobyt rawickiej firmy „TE – MED.” W budynku „starej przychodni” nie sądziłem, iż Zarząd Powiatu powołany (autorstwa Władysława Stanisławskiego) da mi jeszcze powód, by do tematu powrócić. Przypomnijmy pokrótce o co chodzi. „TE – MED” od roku 2002 przejęła – w bardzo do dnia dzisiejszego niejasnych okolicznościach – opiekę zdrowotną nad znaczną częścią pacjentów, którzy dotąd należeli do SP ZOZ w Górze. Równocześnie wydzierżawiono dla „TE- MED” – u pomieszczenia w „starej przychodni”. Cena za 1 m kw. Wynosiła początkowo 2 zł + media. Później wzrosła do 2,50 za m kw. + media, by podnieść się na zawrotną kwotę 2,70 zł za m kw. + media w roku 2007. Później ja rozpocząłem kampanię na rzecz normalnego czynszu a nie śmiesznych paru groszy i z pomocą kilku radnych – przyjaciół w marcu 2008 roku udało się podnieść czynsz do 5,20 zł/m kw. Ta stawka absolutnie mnie nie zadawalała i dalej prowadziłem akcję na rzecz urealnienia czynszu. Starania te uwieńczone zostały sukcesem i Rada Powiatu w końcu uchwaliła nowe stawki. Z moją najwyższą radością spotkała się propozycja Przewodniczącego Rady Powiatu, by stawka za m kw. wynosiła z dniem 1 maja 2008 r. – 10 zł za m kw. + media. Wydawało się, że sprawa jest załatwiona. Jednak tylko się wydawało.
A oto fragment z protokołu posiedzenia Zarządu, które odbyło się 3 lipca 2008 roku. „Z Wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości otrzymaliśmy pismo dotyczące odmowy podpisania aneksu do umowy najmu lokali w budynku położonym w Górze przy ulicy Armii Polskiej 8 przez NZOZ TE – MED. Opinia radcy prawnego zawiera wyjaśnienie, iż zgodnie z warunkami umowy najmu zmiana stawki czynszu może być zastosowana jeden raz w roku. Zmiana stawki nastąpiła na podstawie aneksu z dnia 5 lutego 2008 roku, stąd zmiana wysokości czynszu od dnia 1 maja 2008 roku nie znalazła zastosowania. Zarząd Powiatu ustalił, iż należy dokonać wypowiedzenia umowy najmu dla NZOZ TE – MED z zakończeniem terminu wypowiedzenia przypadającego na koniec grudnia 2008 r.”.
Wypowiedziano umowę najmu „TE – MED” – owi, który kupił budynek za „Polonią” i tam miał zamiar przenieść swoją siedzibę. Ale nie zdążył z remontem! A jak trwoga to do Zarządu.
A Zarząd z troska pochylił się nad firmą i z dniem 10 grudnia sporządzono aneks do wypowiedzianej przez „TE – MED.” Umowy, który pozwala temu podmiotowi na przebywanie w dotąd dzierżawionych pomieszczeniach do końca miesiąca stycznia 2009 r. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie taki oto drobiazg. Cena za 1 m kw. wynosi … 5,20 zł + media. A jest to cena z sufitu wzięta. Mamy bowiem nową uchwałę, która określa wysokość stawki za 1 m kw. na poziomie właśnie 10 zł + media. Skąd więc wzięło się 5,20 zł? A oto należy spytać sygnatariuszy tego aneksu. Widnieją pod nim podpisy „Bukietowej” i Tadeusza „Urodzonego Dyrektora” Bireckiego. Aneks kontrasygnował skarbnik powiatu – Wojciech Pospiech.
Do niego tez zwróciłem się z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. Poinformowałem o zaistniałym fakcie i o tym, iż stawka zawarta w aneksie do umowy jest nieaktualna, bo mamy nową uchwałę w tej sprawie. Skarbnik przyznał mi rację i poszedł sprawdzić podane przez mnie fakty. Potwierdził, że jest tak jak Państwu to przedstawiłem i obiecał interwencję. O jej skutkach Państwa poinformuję.
Należy wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. Nad wypowiedzeniem umowy dla „TE – MED.” – u obradował Zarząd. Nad przychyleniem się do prośby o przedłużenie umowy Zarząd nie obradował, bo nie znalazłem tego w żadnym z protokołów z jego posiedzeń. Tak więc mamy tu do czynienia z inicjatywą własną „Bukietowej„ i „Urodzonego Dyrektora”.
Jak Państwo spostrzegli ta dobrana niczym w korcu maku para („Wart Pac pałaca a pałac Paca”) ma w dupie uchwały Rady Powiatu a więc i radnych. Zresztą, na ich miejscu to wolałbym udawać, że rzeczywiście ma się w „dupie” niż wyjść na skończonych prawnych idiotów.
A może za takim postępowaniem kryje się cos więcej niż tylko dwie wymienione przeze mnie przyczyny?
Ciekawe co na to powie ich Dobrodziej i Pan – Bob Budowniczy? Założę się, że tradycyjnie nic nie wiedział, bo to już taka jego nowa świecka tradycja – nie wiem, nie wiedziałem, nie mam wpływu! Tyle, że w to już nikt z wyjątkiem baranów i imbecyli nikt już nie wierzy.

Brak komentarzy: