Nadmierne temperatury mogą mieć różny wpływ na ludzki organizm. Zmęczenie, otępienie, brak precyzji myślenia, który czasami posunięty jest aż do myślenia życzeniowego, odbywającego się wbrew faktom.
Klasycznym i przykładowym reprezentantem "myślenia" podlegającego prawom wysokiej temperatury jest poseł z SLD - Wiesław Szczepański.
Ow poseł z Wielkopolski od pewnego czasu prezentuje postawę wobec górowian wrogą. Nalega on na likwidację istotnego dla nas połączenia kolejowego z Bojanowem, czyli linii nr 372.
Eseldowski poseł swoją wrogą postawę wobec trwania i funkcjonowania linii 372 argumentuje wyższą koniecznością związaną z budową drogi S5. Wg posła mamy zgodzić się na likwidację linii 372, bo w przeciwnym wypadku budowa S5 będzie zagrożona. Szanowny poseł jednak nie wspomina, w swoich na lewo i prawo udzielanych wywiadach, iż na skutek niefrasobliwości planistów z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - oddział w Poznaniu - realizacja S5 na terenie powiatu rawickiego jest zagrożona. Popełniono bowiem w trakcie planowania dwa poważne błędy, które spowodowały, iż rawicki odcinek S5 będzie podzielony na trzy osobne odcinki. Dlaczego? A dlatego, iż na całość tej inwestycji na terenie powiatu rawickiego nie ma możliwości otrzymania zgody na budowę.
Jednym z tych punktów spornych jest linia kolejowa 372.
5 lipca poseł Wiesław Szczepański produkuje się do radia "elki". W portalu "elki" czytamy:
"Tymczasem dziś poseł SLD Wiesław Szczepański przedstawił pismo przesłane przez wiceministra infrastruktury, Radosława Stępnia. Wynika z niego, że przyszłość linii kolejowej jest przesądzona. - Rozpoczęta została procedura likwidacji linii kolejowej Bojanowo – Góra. Przejęcie tej linii przez samorządy Góry nie jest realne. To wiązałoby się z kosztami. Ministerstwo wylicza, że linia byłaby na stratach wysokich na kilka milionów złotych – mówi poseł Szczepański."
I w tym miejscu macie Państwo klasyczny przykład ujemnego wpływu wysokich temperatur na prawidłową prace mózgu posła Szczepańskiego (z SLD). Poseł Szczepański jest opóźniony w rozwoju intelektualnym na etapie 1 lipca. Poseł Szczepański nie bardzo rozumie o co chodzi. Poseł Szczepański nie zna faktów, co nie przeszkadza mu w udzielaniu wypowiedzi, która niewiele ma wspólnego z prawdą.
A prawda wyglada tak. 1 lipca 2010 roku do Starostwa Powiatowego w Górze wpływa pismo z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim. Pimo zawiera następująca treść:
"Działając w imieniu PKP Olskie Linie kolejowe S. A. w Warszawie Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim informuje, że z uwagi na brak pokrycia kosztów utrzymania infrastruktury kolejowej wpływami za jej udostępnienie, zamierza na podstawie art. 9 ust. 2 Ustawy z dnia 28 marca 2003 roku o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 86, poz. 789 z póź. zmian.) rozpocząć procedurę likwidacyjną następującej linii kolejowej położonej na terenie starostwa:
- linia nr 372 Bojanowo - Odrzycko od km {-0,808] do km 15,555
Jednocześnie informujemy, że na mocy art. 9 ust. 2 w/w ustawy, postępowanie likwidacyjne może być wstrzymane, jeżelei właściwy miejscowy organ samorządu terytorialnego lub wskazany przez niego przedsiębiorca:
- zapewni środki finansowe na pokrycie kosztów niepokrytych przychodami z udostępnienia przewoźnikom kolejowym linii kolejowej lub jej odcinka,
- zawrze umowę o nieodpłatne przejęcie linii kolejowej lub jej odcinka w zarządzanie celem dalszej ekspolatacji,
- przystąpi do spółki przewozów regionalnych, która przejmie, w celu dalszej eksploatacji, przewidzianą do likwidacji linię kolejową lub jej odcinek jako wkład niepieniężny.
Proszę o zajęcie stanowiska w sprawie i udzielenie odpowiedzi."
Taka jest treść pisma, na które powołuje sie poseł Szczepański z SLD. Pismo wpływa do Starostwa Powiatowego 1 lipca. Tego samego dnia odbywa się w sali UMiG spotkanie w sprawie przyszłości linii kolejowej 372. W spotkaniu uczestniczą: wicestarosta Tadeusz Birecki, burmistrz Irena Krzyszkiewicz, przedstawiciele GDDKiA z Poznania, przedstawiciele PKP PLK S. A., w Ostrowie Wielkopolskim. Oprócz tego w spotkaniu uczestniczy posłanka PO - Aldona Młyńczak, która wraz z burmistrzem Góry była na spotkaniu w Ministerstwie Infrastruktury w sprawie utrzymania linii nr 372.
I tu od razu uwaga. Ani przedstawiciele GDDKiA, ani też reprezentanci PKP PLK S.A., nie wspominają o likwidacji linii nr 372.
W trakcie spotkania okazuje się, iż GDDKiA o/ Poznań nie miała zielonego pojęcia o istnieniu na naszym terenie Podstrefy Góra. Dyrektor z GDDKi A o/Poznań przyznał to szczerze i wyraził zdziwienie, iż: "jest to dla mnie fakt nowy".
Ze swojej strony burmistrz Irena Krzyszkiewicz przygotowała pismo od firmy Skanska, która deklaruje pragnienie inwestowania na naszym terenie oraz wskazuje w tym piśmie na konieczność zachowania linii 372, która ma tej firmie służyć do sprowadzania i wysyłki mas bitumicznych. Dyskusja na temat przyszłości, ale nie likwidacji linii nr 372 - trwała ponad dwie godziny. Należy tu zaznaczyć, iż ani GDDKiA, czy też PKP PLK S.A., nie mówiły o likwidacji linii nr 372. Przedstawione przez wicestarostę, burmistrza i Przewodniczącego Rady Powiatu argumenty za utrzymaniem linii kolejowej były dla nich przekonywujące.
Spór rozgorzał o słowo "likwidacja". Burmistrz Irena Krzyszkiewicz nie zgodziła się na użycie tego słowa w projekcie porozumienia. Chciała, by to złowrogo brzmiące dla górowian słowo zastąpić innym. W trakcie dyskusji zdecydowano, że zostanie opracowany nowy projekt porozumienia, który po uzgodnieniach ze wszystkimi zainteresowanymi, zostanie podpisany.
Taki projekt gmina Góra otrzymała 8 lipca. Dzień później został on odesłany z naniesionymi przez burmistrz Irenę Krzyszkiewicz poprawkami, które odpowiadają naszym żywotnym intersom.
Projekt porozumienia wyglada następująco:
1.W ramach projektowanej drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław na odcinku Kaczkowo – Korzeńsko występuje skrzyżowanie z linią kolejową znaczenia miejscowego nr 372 Bojanowo – Góra Śląska,
2.W dniu zawarcia porozumienia na linii kolejowej nr 372 prowadzony jest ruch towarowy.
3.W projekcie drogi S5 przewidziano likwidację przedmiotowej linii kolejowej na podstawie zebranych opinii instytucji oraz samorządów województwa wielkopolskiego i braku zainteresowania przejęciem linii w utrzymanie.
4.Powiat górowski i Gmina Góra wyrażają zainteresowanie rewitalizacją linii kolejowej nr 372 celem zapewnienia dogodnego połączenia ze stolicą województwa oraz atrakcyjności gospodarczej dla Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest – Park” podstrefa „Góra”.
5.Droga ekspresowa S5 posiada duże znaczenie dla połączeń krajowych pomiędzy miastami wojewódzkimi oraz znaczenie dla organizacji mistrzostw EURO 2012.
W związku z powyższym strony porozumienia postanawiają:
§ 1.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu zobowiązuje się do:
1.Budowy wiaduktu kolejowego wraz z dojazdami nad drogą ekspresową nr S5
w ciągu 2 lat po zgłoszeniu potrzeby uruchomienia linii kolejowej przez Starostwo Powiatowe w Górze lub PKP Polskie Linie Kolejowe.
2.Przekazania linii na odcinku wybudowanego wiaduktu kolejowego wraz z dojazdami w administrację i utrzymanie do samorządu Powiatu Górowskiego.
§ 2.
PKP Polskie Linie Kolejowe zobowiązują się do :
1.PKP PLK S.A. zobowiązuje się do ponownego wszczęcia procedury likwidacji linii kolejowej nr 372 zgodnie z art. 9 Ustawy o transporcie kolejowym z 28 marca 2003 roku (Dz. U. Nr 86, poz. 789)
2.Wyłączenie linii kolejowej nastąpi zgodnie z postanowieniami w/w Ustawy oraz na podstawie uchwał podjętych przez PKP PLK S.A. oraz PKP S.A.
§ 3.
Powiat Górowski i Gmina Góra zobowiązuje się do:
1.Uzgodnienia GDDKiA projektu budowlanego budowy drogi S5 w formie określonej
w p. 2 Preambuły nin. Porozumienia.
2.Wystąpienia o wybudowanie dwupoziomowego skrzyżowania (wiaduktu kolejowego wraz z dojazdami) drogi S5 i linii kolejowej nr 372 w przypadku wystąpienia uzasadnionych potrzeb społeczno – gospodarczych.
3.Przejęcia w administrację i utrzymanie wybudowanej linii w zakresie wiaduktu kolejowego wraz z dojazdami.
§ 4.
Niniejsze porozumienie obowiązuje do końca 2020 r.
§ 5.
Wszelkie zmiany porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 6.
Porozumienie spisano w sześciu jednobrzmiących egzemplarzach po dwa dla każdej ze stron.
§ 7.
Ryzyko działań podjętych przez Inwestora na podstawie Porozumienia obciąża Inwestora.
Jak więc Państwo widzicie nie ma mowy o likwidacji linii nr 372. Taki jest stan uzgodnień na 8 lipca, czyli 3 dni po wypowiedzi posła Szczepańskiego. Skąd więc takie hiobowe - dla nas! - wieści posła? Z temperatury, i to wysokiej. Mój znajomy lekarz powiedział mi, iż przy takich temperaturach może się zdarzyć, iż głowa zaczyna działać jak grzechotka.
I chyba ma rację. Bo tego samego dnia, również dla "elki" produkuje się oskarżona, starosta powiatu górowskiego Beata P, która taką oto gadkę odwala:
"Zdecydowano za nas nie licząc się z naszym zdaniem. To już koniec, nie ma żadnej drogi odwoławczej. Nie sądziłam, że ministerstwo tak szybko zdecyduje o likwidacji. Nam znacznie utrudnia to rozmowy z inwestorami, którzy pytają o możliwość dowozu towarów drogą kolejową."
Oskarzona, starosta powiatu górowskiego, Beata P, jak widać ma identyczne objawy jak poseł Szczepański. Mówi, by mówić. I również cierpi na niedoinformowania. Ale jej się nie ma co dziwić. Upały, wiszący nad głową wyrok, niejasności z delegacjami (czyżby wyrok nr 2?), perspektywa bezrobocia i wrodzone beztalencie - ta porażająca suma uczynków i wad intelektualnych powodują, iż jest ona łatwopalna na tego typu bzdury (a radni też się palą, by ją odwołać!).
I tak w sumie dwie grzechotki - a nie głowy - dają głos, który nijak ma się do rzeczywistości. A ludzie się wkurzają. Upałem też.
poniedziałek, 12 lipca 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz