środa, 23 czerwca 2010

57 dni w pigułce

Podczas dzisiejszej sesji Rady Miejskiej w Górze burmistrz Irena Krzyszkiewicz omówiła swoją działalność prowadzoną w okresie od 27 kwietnia do 22 czerwca 2010 roku.
W tym okresie burmistrz wydała 48 zarządzeń w najróżniejszych sprawach. Na ich podstawie powoływano komisje konkursowe, przetargowe, wydzierżawiano i zbywano mienie komunalne, dokonywano zmian w planie wydatków UMiG.

Zamówienia publiczne

10 maja nastąpiło otwarcie ofert na “Modernizację świetlicy w Osetnie”. Wartość zamówienia: 4098,36 zł netto (5000 zł brutto). Wpłynęło 5 ofert, z których najkorzystniejszą okazała się oferta złożona przez Master Consulting sp. z o.o., oddział w Warszawie z ceną 2200 zł. W postępowaniu tym ceną najwyższą była kwota 4501,80 zł. 14 maja nastąpiło podpisanie umowy z wykonawcą.

Zamówienia głoszone w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych

7 kwietnia 2010 roku nastąpiło otwarcie 4 ofert na wykonanie zadania polegającego na remoncie pomieszczeń dawnej łaźni na potrzeby domu Kultury w Górze. W budżecie gminy przeznaczono na ten cel 704.096,84 zł netto (brutto – 858.998,14 zł). Napłynęły 4 oferty (najniższa – 576.416,33 zł; najwyższa – 793.134,68 zł). Najkorzystniejszą ofertę złożył Krzysztof Rogowicz, właściciel Zakładu Ogólnobudowlanego w Górze. Podana przez niego cena wykonania adaptacji – 675.944 zł. 5 maja podpisano umowę z wykonawcą, i jak widać raźnie zabrał sie on do pracy.

Nie powiodła się niestety próba wyłonienia wykonawcy na wykonanie zadania: “Modernizacja chodników w rejonie murów obronnych”. To zadanie jest zapisane w Lokalnym Programie Rewitalizacji. 10 maja nastąpiło otwarcie dwóch ofert. Najniższa cena – 886.378,52 zł; najwyższa – 973.339,27 zł. Na ten cel przewidziano w budżecie kwotę 580.527,59 zł brutto. W związku z powyższym postępowanie zostało unieważnione.
Nie odstąpiono jednak od znalezienia wykonawcy, który podjąłby się wykonania tego zadania. 9 czerwca ponownie ogłoszono przetarg na modernizację chodników. Otwarcie ofert nastąpi 24 czerwca 2010 r.

Kolejnym zamówieniem było ogłoszenie przetargu na wykonanie zadania: “Weryfikacja dokumentacji i jej opiniowanie w materii występowania przesłanek do naliczania renty planistycznej”(forma daniny publicznej płaconej jednorazowo przez właściciela nieruchomości na rzecz gminy. Kwestię opłaty planistycznej normuje art. 36 ust. 4 Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Obowiązek zapłaty powstaje, jeżeli wskutek uchwalenia lub zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wzrosła wartość objętej nim działki, a właściciel zbywa tę nieruchomość – uff!). Na ten cel w budżecie gminy przeznaczono 25.332,30 zł netto plus 10 procent zamówień uzupełniających.
Do wykonania tego zadania aspirował tylko 1 chętny, który zażądał za swoją usługę 15.372 zł. I ta oferta, złożona przez Wrocławskie Biuro Urbanistyki s.c. została zaakceptowana. Podpisanie umowy nastąpiło 24 maja 2010 r.

Rozstrzygnięto przetarg na “Modernizację świetlicy w miejscowości Ryczeń”. 13 maja nastąpiło otwarcie 4 złożonych ofert. W budżecie zapisano kwotę na sfinansowanie zadania w wysokości 536.646,67 zł brutto. Najniższa oferta opiewała na kwotę 495.204,05 zł; najwyższa – 677.161 zł. Zadanie to będzie realizowało Przedsiębiorstwo Inwestycji i Usług Budowlanych “Inwest-Bud” z Głogowa, za 495.204,05 zł. Umowę podpisano 24 maja 2010 r.

Niepowodzeniem zakończył się przetarg na remont świetlicy w Sławęcicach. Kiedy 17 maja otworzono 3 oferty okazało się, iż by być w zgodzie z przepisami jednego wykonawcę należało wykluczyć a 2 oferty unieważnić.
Nie poddano sie jednak i 8 czerwca ponownie ogłoszono przetarg. Otwarcie ofert będzie miało miejsce 23 czerwca. Na realizację tego zadania gmina zaplanowała przeznaczenie 84.287,56 zł brutto.

Nad wspomnianym już wcześniej zadaniem “Adaptacja pomieszczeń byłej łaźni na potrzeby Domu Kultury” rozciągnięto – w drodze przetargu – pełnienie nadzoru inwestorskiego.
Nadzór podzielono na trzy części:
- budowlaną: złożono 7 ofert o rozpiętości cen od 4800 zł do 10.492 zł. Najniższa cenę zaoferowała Kancelaria Rachunkowo – Prawna “Remburs II” w Górze (właściciel Wiesław Pluta), z którym zawarto umowę 8 czerwca 2010 r. Na ten cel planowano przeznaczenie 12.000 zł. brutto.
- sanitarną: wpłynęło 5 ofert. Cena najniższa – 800 zł a najwyższa – 9760 zł. Zwyciężył j.w. Umowę podpisano 8 czerwca. Planowano wydać kwotę – 7000 zł.
- elektryczna: 4 oferty, najniższa – 2196 zł, najwyższa – 9760. Wygrała oferta najniższa, którą złożyła firma “Electro – Inwest”, właściciel Stanisław Sowiński z Góry. Podpisano umowę 8 czerwca. Zaplanowano na ten cel – 7000 zł.

1 czerwca rozstrzygnięto przetarg na “Usługi, polegające na ustaleniu wysokości renty planistycznej”. Zakładano, iż może to kosztować 13.000 zł brutto. Okazało się, iż oferta Biura Wycen Zarządzania i Pośrednictwa Nieruchomości “Ataner” z Kandlewa pragnie otrzymać za świadczenie tej usługi 14.127,60 zł. Ponieważ gmina przewidziała dodatkowe środki na wykonanie tego zadania przetarg wygrała właśnie ta firma i z nią podpisano umowę 9 czerwca.

Nie powiodło się w pierwszym podejściu wyłonienie wykonawcy zadania “Modernizacja targowiska w Górze”. 28 maja otwarto jedyną ofertę jaka wpłynęła i okazało się, iż zawierają one ceny wyższe od przeznaczonej na wykonanie tego zadania w budżecie gminy. Unieważniono postępowanie, w którym uczestniczyło konsorcjum – Przedsiębiorstwo Drogowo – Melioracyjne “Drogomel” z Góry, Biuro Inżynierskie Piotr Mikołajczak z Leszna i Przedsiębiorstwo Drogowo – Transportowe “Drogtranz” z Góry. Konsorcjum złożyło ofertę na kwotę 697.840 zł.
10 czerwca ponownie ogłoszono powyższe zamówienie. 25 czerwca nastąpi jego rozstrzygnięcie.

31 maja nastąpiło otwarcie ofert na realizację inwestycji “Poprawa jakości komunikacji w obrębie ul. “Piastów w Górze”. Na ten cel przeznaczono 599.560 zł brutto. Do przetargu złożono tylko jedną ofertę. Złożyło ją konsorcjum w składzie: Przedsiębiorstwo Drogowo – Melioracyjne “Drogomel” z Góry, Przedsiębiorstwo Drogowo – Transportowe “Drogtranz” z Góry, Biuro Projektowe Drogownictwa “Rondo” z Rawicza. Konsorcjum zaoferowało się, iż zadanie to zrealizuje za kwotę 799.100 zł. Wobec tego, iz oferta konsorcjum była wyższa od środków, które gmina przeznaczyła na tę inwestycję przetarg unieważniono.

9 czerwca nastąpiło otwarcie ofert na realizację zadania “Budowa parkingu przy ul. 11 Listopada w Górze”. Kwota przeznaczona na ten cel – 122.027,89 zł. Wpłynęły dwie oferty. Cena najniższa – 85.548,89 zł a najwyższa – 86.145,57. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło Przedsiębiorstwo Drogowo – Melioracyjne „Drogomel” z Góry.

Rozstrzygnięto również przetarg na „Remont elewacji budynku Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole w Ślubowie. Gmina przeznaczyła na ten cel 140.605,11 zł. brutto. 7 czerwca nastąpiło otwarcie 5 ofert. Zanotowano cenę najwyższą w kwocie 197.000 zł i najniższą – 118.921,28 zł. Zwycięzcą przetargu zostało Prywatne Przedsiębiorstwo Remontowo – Budowlane „Domstyl” z Wrocławia. Umowę podpisano 21 czerwca.

Umorzenia podatkowe

Od 23 kwietnia do 16 czerwca burmistrz umorzyła podatki na łączną kwotę 9991,79 zł. Największym beneficjentem umorzeń był nasz szpital, któremu umorzono należność w kwocie 7793 zł.

W tym samym okresie odroczono i rozłożono na raty należności podatkowe na łączną sumę 49.476,66 zł. Procedurę taką burmistrz zastosowała wobec 3 firm i jednej osoby fizycznej. Tartakowi rozłożono na raty zobowiązania podatkowe w kwocie 29.397 zł, a ZPH „Agrol” otrzymał rozłożenie zaległych podatków na kwotę 18.038 zł.

Sprzedaż nieruchomości

W okresie sprawozdawczym gmina zbyła 10 lokali mieszkalnych, które sprzedano w trybie bezprzetargowym na rzecz ich dotychczasowych najemców. Łączna kwota uzyskana ze sprzedaży – 62.402,76 zł netto.

Straż Miejska

W opisywanym okresie Straż Miejska wystawiła 588 mandatów z tytułu przekroczenia prędkości przez kierowców (fotoradar). Kwota uzyskana z mandatów – 128.700 zł.

Ponadto wystawiono dwa mandaty za wykroczenia przeciwko mieniu i bezpieczeństwu osób na kwotę 500 zł łącznie. Dodatkowo z paragrafu mówiącego o wykroczeniach przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji wystawiono 8 mandatów na łączną kwotę 800 zł. Udzielono również 28 pouczeń dla osób popadających w konflikt z tym paragrafem.

W związku ze złamaniem przepisów prawa miejscowego Straż Miejska udzieliła 3 pouczeń a w 1 przypadku wystawiła mandat o wartości 100 zł.

Od 1 stycznia do 16 czerwca Straż Miejska wystawiła 1667 mandatów karnych na łączną kwotę 355.500 zł. Z tej kwoty do 14 czerwca wpłynęło do kasy gminnej 328.861 zł.
Od 1 stycznia do 14 czerwca na skutek ludzkiej lekkomyślności Straż Miejska odprowadziła do kasy gminnej 385.058 zł.

Parkometry

Od 1 stycznia do 16 czerwca parkometry przyniosły naszej gminie dochód w wysokości 50.397 zł. Trzeba też dodać, iż już tylko sporadycznie odnotowuje się fakt parkowania bez opłaty. W okresie sprawozdawczym odnotowano tylko 6 takich przypadków.

Brak komentarzy: