Po przyjeździe do Ciechanowa naszym oczom ukazał się plac budowy z wyraźnymi już zarysami konstrukcji mostu. Przypomnieć należy, iż kamień węgielny pod budowę mostu wmurowano 7 października 2010 roku. Zakończenie budowy mostu przewidziano pierwotnie na wrzesień 2011 roku.
Konstrukcja ma mieć długość 525,5 m i szerokość 14,87 m. Znajdzie się na niej jezdnia dwupasmowa. Oprócz ośmiometrowej jezdni, znajdą się na nim chodnik i ścieżka rowerowa o łącznej szerokości 4 m. Most spoczywał będzie na 9 przęsłach. Wraz z budową mostu zaplanowano budowę ponad 1 km dróg dojazdowych do niego.
Fundamenty - podpory mostu - wykonane zostaną z betonu zbrojonego i usadowione na palach. Część nośna to dziewięcioprzęsłowa belka ze sprężonego betonu. Most będzie wyposażony w balustrady o wysokości 1,20 m, umieszczone przy zewnętrznych belkach gzymsowych. Pomiędzy chodnikami a jezdnią znajdą się bariery energochłonne. Bitumiczna nawierzchnia będzie miała 9 cm grubości.
Według przeprowadzonych analiz zakłada się, że most na Odrze przejmie ok. ⅓ - ¼ ruchu z najbliższych przepraw mostowych w Głogowie i Ścinawie.
Na placu budowy przywitał nas szef budowy – mgr inż. Sebastian Ormiański. W jego zawodowej karierze jest to drugi most, za budowę którego odpowiada. Pierwszym porównywalnym mostem, jakiego budowę nadzorował był most przez Wisłę w Wyszanowie (woj. mazowieckie). Nasz cziczerone ma również w swojej karierze zawodowej budowę innych mostów, ale o wiele mniejszych.
Już wiadomo, że nie uda się oddać do użytku mostu w planowanym terminie. Na skutek powodzi trzeba było przerwać prace, ewakuować sprzęt i ludzi. To spowodowało opóźnienie w realizacji harmonogramu budowy mostu. Nowy termin oddania mostu do użytku przewidziano na maj 2012 roku. Jeszcze w listopadzie br. nastąpi spięcie lewej i prawej strony mostu.
Na budowie trwa wytężona praca. Przy wznoszeniu obiektu pracuje 80 ludzi. Pracują od 7,00 do 22,00. Szef budowy powiedział nam, że są i takie dni, gdy praca przy budowie niektórych elementów mostu trwa całą dobę. W ten sposób nadrabia się czas, który ukradła budowniczym powódź.
A robić jest co. By zbudować most zużyte zostanie ok. 1000 ton wysokogatunkowej stali oraz ok. 6000 m sześciennych sprężonego betonu.
Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Mosty-Łódź S.A. Inwestycja będzie kosztować ponad 54 mln złotych.
Szef budowy mostu Radoszyce - Ciechanów mgr inż. Sebastian Ormiański
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz