czwartek, 19 maja 2011

Projekt obwodnicy

Na stronie internetowej Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu ukazało się ogłoszenie, na które długo czekaliśmy. Ma ono długi, ale interesujący tytuł: Prace projektowe dla inwestycji pn.:

"Budowa obwodnicy Góry w ciągu drogi wojewódzkiej nr 323 wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Drogi dojazdowe do mostu na Odrze w m. Ciechanów na odcinku Ciechanów - Góra wraz z obwodnicą Góry”.

W ogłoszeniu znajdziemy również parametry projektowanej obwodnicy. Planuje się wybudowanie drogi klasy G ½, co oznacza, że może ona być zaliczona do kategorii dróg krajowych, wojewódzkich lub powiatowych. Po jej wybudowaniu kierowcy w terenie zabudowanym będą mogli poruszać się z prędkością 50 i 60 km/h. Prędkość projektowa drogi ma wynosić 70 km/h.

Obwodnica ma mieć najwyższą nośność, która wynosi 115 kN/oś, czyli tyle ile most w Ciechanowie. Szerokość jezdni ma wynosić 7 metrów a obustronnej opaski 2 razy po 0,5 m. Projektant ma także zaprojektować ulepszone pobocza gruntowe o szerokości 2,25 m, które jednak w uzasadnionych przypadkach może mieć 1,5 m. Planowanym miejscem budowy obwodnicy jest obszar pomiędzy Górą a Jastrzębią.

Zamawiający, czyli DSDiK chce, by projektant wytrasował minimalnie 3 warianty przebiegu planowanej ob. wodnicy miasta Góry.

Na wykonanie projektu wygrywający przetarg będzie miał 24 miesiące. Składanie ofert na wykonanie projektu wyznaczono na 9 maja 2011 roku. Niestety na stronie internetowej DSDiK nie podano jeszcze informacji na temat firm, które przystąpiły do przetargu.

Można pokusić się o wyliczenie terminu powstania obwodnicy. Dwa najbliższe lata (2011 – 2013) upłyną na projektowaniu inwestycji. Załóżmy, że wszystko projektantowi pójdzie jak po maśle. Projekt będzie więc gotowy w połowie 2013 roku. Załóżmy również, że w drugie połowie 2013 roku rozpisany i rozstrzygnięty zostanie przetarg na budowę obwodnicy. Jak więc można ostrożnie szacować obwodnica dla miasta Góry powstanie najwcześniej w 2015 roku.

Poniżej widzą Państwo, jak będzie wyglądał przekrój projektowanej obwodnicy, dla której przewiduje się kategorię ruchu KR - 4.

Brak komentarzy: