czwartek, 11 grudnia 2008

Sobota z parlamentarzystami

Platforma Obywatelska w Górze pragnie Państwa zaprosić na spotkanie ze swoimi parlamentarzystami. Będą u nas mieli zaszczyt gościć - poseł Sławomir Piechota oraz senatorowie: Jarosław Duda i Władysław Sidorowicz.
Spotkanie odbędzie się w sobotę – 13 grudnia o godzinie 14.
Wszystkich górowian, którzy chcą zadać pytania parlamentarzystom - i uzyskać na nie odpowiedzi - górowska Platforma Obywatelska zaprasza do sali klubowej naszego Domu Kultury (I piętro).

Poseł Sławomir Piechota na swoich stronach internetowy tak pisze o sobie: „Z wykształcenia i z zawodu - radca prawny. Z zamiłowania - samorządowiec: Od 2005 roku poseł na Sejm RP, wcześniej od 1994 roku byłem radnym Rady Miejskiej Wrocławia, pełniąc w samorządzie funkcje m.in. Przewodniczącego Rady, Przewodniczącego Klubu Radnych PO-PiS oraz Przewodniczącego Komisji Statutowej. W latach 1999 - 2002 byłem Wiceprezydentem Wrocławia ds. polityki społecznej.


W sejmie obecnej kadencji pracuję w :Komisji Polityki Społecznej i Rodziny - której mam zaszczyt być Przewodniczącym, Komisji Ustawodawczej, wiceprzewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi”.

Władysław Sidorowicz na swojej stronie prezentuje się Czytelnikom następująco: „Urodziłem się w Wilnie 17 września 1945 roku. Rodzice, postawieni wobec wyboru Syberia – wyjazd do Polski, przyjechali wiosną 1946 roku do Wrocławia. Tu ukończyłem szkołę podstawową, liceum i po maturze dostałem się w 1963 roku na medycynę. W 1968 roku, jako student piątego roku medycyny trafiłem na pół roku do aresztu za przewodzenie wrocławskim wydarzeniom marcowym, w solidarności z bitymi studentami Warszawy. Po dwuletniej przerwie, spowodowanej bezprawnymi represjami SB, udało mi się wznowić studia w Łodzi, które ukończyłem w 1971 roku. W 1980 roku organizowałem w pracy „Solidarność”, a następnie struktury regionalne i krajowe pracowników służby zdrowia. Od grudnia 1981 do czerwca 1982 roku był internowany w Grodkowie. Po powrocie do Wrocławia zostałem członkiem Rady Politycznej Solidarności Walczącej. Z ramienia Krajowej Komisji Koordynacyjnej wziąłem udział w Okrągłym Stole w zespole do spraw służby zdrowia. W gabinecie Jana Krzysztofa Bieleckiego byłem ministrem zdrowia i opieki społecznej. W latach 1991- 1994 uczestniczyłem także w pracach Rady Fundacji Nauki Polskiej, a jako ekspert - w zespole prof. Witolda Kuleszy przygotowywałem reformę powiatową. W 1998 roku po raz pierwszy wystartowałem w wyborach i zostałem radnym Sejmiku Dolnośląskiego, gdzie pełniłem do końca 2001 roku role przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej Zdrowia i Rodziny. W latach 1999- 2000 byłem też wiceprzewodniczącym Rady Dolnośląskiej Regionalnej Kasy Chorych. Rada nie zechciała podzielić moich poglądów na konieczność dokonania radykalnego zwrotu w sposobie finansowania świadczeń zdrowotnych. Obecny głęboki kryzys służby zdrowia Dolnego Śląska potwierdził, niestety, moje przewidywania. W ramach prac Sejmiku II kadencji przekonałem Zarząd do zmiany sposoby przekształcania szpitali przez odpolitycznienie procesu i odejście od mechanicznych likwidacji. Przyjęto program konsolidacji, łączenia szpitali pod wspólnym zarządem, co jest nadal realizowane, nie tylko na terenie Dolnego Śląska. Wprowadzanie nowatorskich pomysłów zostało docenione przez Światową Organizację Zdrowia i Bank Światowy, które zaangażowały mnie, jako eksperta do oceny procesu przekształceń służby zdrowia w Polsce, Armenii, na Litwie oraz Środkowej Afryce. Byłem senatorem w poprzedniej kadencji. Od dwóch lat jestem senatorem z ramienia Platformy Obywatelskiej. Od tego czasu przewodniczę Komisji Zdrowia i jestem aktywny członkiem Komisji Rodziny i Polityki Społecznej. Dzięki m.in. moim staraniom ustanowiono prawo sprzedaży leków w Internecie oraz przyspieszono prace nad Narodowym Programem Ochrony Zdrowia Psychicznego. Od 39 lat jestem żonaty, Moja żona podobnie jak ja jest lekarzem psychiatrą i lekarzem naczelnym w Specjalistycznym Zespole Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej. Dorobiliśmy się szóstki dzieci w wieku od dziewięciu do trzydziestu czterech lat i czwórki wnucząt”.


Jarosław Duda - polityk i socjolog, samorządowiec, od 2007 senator, poseł na Sejm IV i V kadencji, od 21 listopada 2007 sekretarz stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.
W 1990 ukończył studia na Wydziale Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Od 1993 pracował jako dyrektor Wojewódzkiego Zespołu Pomocy Społecznej we Wrocławiu. W rządzie Jerzego Buzka był wiceprezesem Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Od 2001 do 2004 kierował Miejskim Zarządem Domów Pomocy Społecznej we Wrocławiu. W latach 1998-2004 zasiadał w sejmiku dolnośląskim.
W 2004 został posłem IV kadencji, zastępując Jacka Protasiewicza, wybranego do Parlamentu Europejskiego. W 2005 uzyskał mandat na Sejm V kadencji z ramienia Platformy Obywatelskiej w okręgu wrocławskim. W wyborach parlamentarnych w 2007 został senatorem VII kadencji z wynikiem 238 028 głosów.



Brak komentarzy: