środa, 3 grudnia 2008

Sondaż rynkowy

W ostatnim numerze „Mojej Gazety Górowskiej” ukazał się bardzo ciekawy artykuł zatytułowany „Władysław I Wielki”, w którym autor – Wiesław Pluta – dokonał porównania cen w kilku górowskich sklepach. Poniżej zamieszczam ten tekst, który autor pozwolił mi najłaskawiej opublikować, za co mu w tym miejscu wyrażam szczerą wdzięczność.
Pozwolę sobie jednak zauważyć, że szkoda, iż pan Wiesław podając zarobki prezesa PSS „Społem” nie zbadał następującej sprawy. Otóż w roku 2007 zarobki prezesa Stanisławskiego wzrosły o 27,43%. Sądzę, że pan Wiesław powinien był sprawdzić o jaki procent w analogicznym okresie wzrosły pensje sprzedawczyń, które w pocie czoła wypracowują zysk dla prezesa PSS. Czy było to również 27,43% czy też więcej. Myślę, że autor tego znakomitego artykułu zechce przybliżyć nam wszystkim tę problematykę.

W czasie sesji Rady Powiatu przewodniczący w końcowym wystąpieniu pozwolił sobie odnieść się do uwag, jakie na temat prowadzonej przez niego firmy, znalazły się w internecie. Zapewnił nas solennie, że PSS jest firmą działająca bardzo dobrze na rynku. Nie mają żadnych poważnych problemów, osiągają zyski i nic nie wskazuje, żeby kondycja firmy uległa zniżce. W związku z tym pozwoliłem sobie zadać odrobinę trudu i sprawdzić, jak faktycznie jest w realu, czyli w świecie rzeczywistym, albowiem mam poważne wątpliwości co do dokonań jak i metod działania szefa tejże firmy. Obserwując to, co wyprawia w sprawie „ratowania” szpitala, mam na myśli głupie, nierozważne, nieodpowiedzialne działania, skutkujące zadłużeniem finansów powiatu na ponad 9 000 000, 00 złotych, moje wątpliwości znajdują uzasadnienie.
Pamiętam, że PSS Społem w Górze był, ale czy nadal jest (?) spółdzielnią zrzeszającą ponad 1000 członków. Ciekawy zatem jestem, ilu członków tworzy obecnie tę Spółdzielnię? Jakie wkłady członkowskie wnieśli członkowie oraz jak często i w jakiej wysokości zarząd wypłaca dywidendy z wypracowanych zysków? Kiedy ostatni raz były wypłaty z tego tytułu? W końcu spółdzielnie zakłada się nie dla idei i pracy charytatywnej a dla robienia pieniędzy poprzez zaspakajanie potrzeb mieszkańców danego regionu.
Powiat, to Władek i Beata, ale czy PSS utrzyma się bez klientów? Tabelka przedstawia, ile dokładamy robiąc zakupy w PSS Góra. Firmy bardzo dobrze zarządzanej przez genialnego, kolejnego po wicestaroście – urodzonym dyrektorze Bireckim - urodzonego dyrektora z 40-letnim stażem dyrektorskim – nie komunistą.
Dodam tylko, że swoje usługi dla PSS Władysław wycenił na kwotę 101.340 zł w roku 2006, co daje średni zarobek miesięczny w kwocie 8445 zł. Natomiast w roku 2007 menadżer z PSS za swoje usługi pobrał wynagrodzenie w kwocie 129.143 zł., co w przeliczeniu na przychód miesięczny wynosi 10.762 zł. Źródło – oświadczenie majątkowe radnego dostępne na stronach internetowych Starostwa Powiatowego.

Brak komentarzy: