W okresie tym zostało wydane 80 zarządzeń w sprawach dotyczących administracji publicznej. Na podstawie tych zarządzeń zbywano mienie komunalne, powoływano komisje przetargowe, opracowywano materiały planistyczne niezbędne do sporządzenia budżetu na rok przyszły, powołano komisję celem przeprowadzenia konkursu na dyrektora Administracji Lokali Komunalnych w Górze, gmina nabywała nieruchomości, dokonywano zmian w budżecie gminy na rok bieżący, wyrażano zgodę na dzierżawę mienia komunalnego, dokonywano zmian w instrukcjach wewnętrznych i regulaminach urzędu.
Zamówienia publiczne
Urząd ogłosił i rozstrzygnął zamówienia publiczne, które dotyczyły:
1. Opracowania dokumentacji projektowo – kosztorysowej na: „Modernizację targowiska miejskiego w Górze”; złożono 1 ofertę na wykonanie dokumentacji za kwotę 62.200 zł (Biuro Projektowe Synowie – Juda z Jeleniej Góry). W związku z tym, iż urząd miał przeznaczoną na ten cel kwotę 9200 – postępowanie unieważniono.
2. Rozstrzygnięto przetarg na świadczenie usług inspektora nadzoru dla zadania: „Budowa Centrum Kulturalno – sportowego w Witoszycach”.
Wpłynęły trzy oferty cząstkowe:
- na nadzór nad robotami ogólnobudowlanymi – 11.300 („Nadzór” Wrocław),
- na nadzór nad pracami elektrycznymi – 5000 zł (Zakład Projektowania, Kosztorysowania i Nadzorowania Instalacji Elektrycznych, Leszno),
- za nadzór nad pracami instalacyjnymi – 5978 zł (Zakład Usług Inwestycyjno – Projektowych, Stanisław Kłosiński, Leszno).
3. Zimowe utrzymanie dróg i ulic w 2009 roku.
- złożono 1 ofertę, która opiewa na minimalną kwotę 25.000 zł (prace wykonywało będzie Przedsiębiorstwo Drogowo – Transportowe Andrzej Paradowski do minimalnej kwoty 25.000 zł).
4. Opracowanie programu funkcjonalno – użytkowego dla zadania: „Modernizacja targowiska miejskiego w Górze.
- wpłynęły dwie oferty, których badanie jest w toku. Ofertę na kwotę 9670 zł złożyła firma Biuro Projektowe Synowie – Juda z Jeleniej Góry. Natomiast ofertę na kwotę 9882 zł złożyła firma Biuro Inżynierskie Piotr Mikołajczak z Leszna.
5. Opracowanie programu funkcjonalno – użytkowego dla zadania: „Poprawa jakości komunikacji w obrębie ulicy Piastów w miejscowości Góra”.
- wpłynęły dwie oferty. Za kwotę 29.280 zł chce zadania to wykonać: Biuro Projektowe Synowie – Juda z Jeleniej Góry, a za 14.640 zł Biuro Inżynierskie Piotr Mikołajczak z Leszna. Trawa sprawdzanie obu ofert.
6. Świadczenie usług inspektora nadzoru podczas realizacji zdania: „Budowa integracyjnej strefy aktywnej rekreacji dla dzieci przy ulicy Targowej w Górze”. Inwestycja ta jest częścią planu rewitalizacji naszego miasta.
- złożono 1 ofertę z ceną 5124 zł (wykonawcą zostało Biuro Inżynierskie Piotr Mikołajczyk z Leszna).
W trybie ustawy Prawo zamówień publicznych urząd wszczął następujące postępowania:
1. Bieżący remont i utrzymanie dróg, ulic i chodników na terenie miasta i gminy Góra”.
Wpłynęły 3 oferty. Postępowanie zostało unieważnione, gdyż dwie oferty zawierały błąd w kosztorysie a trzecia zawierała cenę wyższą niż deklarował urząd: 148.936,48 zł.
2. Opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę mieszkań socjalnych przy ulicy Lipowej w Górze.
- wpłynęło 17 ofert, które charakteryzowały się dużą rozpiętością cenową: od 263.520 zł do 42.700 zł. Wykonawcą zostało Biuro Projektowe Kowalewski z Rawicza, które zaproponowało cenę najniższą.
3. Ponownie nie udało się znaleźć wykonawcy, których chciałby zrealizować zadanie: „Adaptacja części strychu na pomieszczenia biurowe w budynku urzędu”. Nie wpłynęła ani jedna oferta (podobno na strychu straszą duchu niespełnionych obietnic przedwyborczych byłych burmistrzów i radnych, również obecnych).
4. Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie Szkoły Podstawowej, Gimnazjum i Przedszkola w Czerninie.
- wpłynęły dwie oferty: cena najniższa – 48.953 zł; najwyższa – 50.497,63 zł. Inwestycja będzie realizowana przez Przedsiębiorstwo Drogowo – Transportowe, Andrzej Paradowski Góra.
5. Unieważniono postępowanie na wykonanie zadania: „Opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla poprawy jakości komunikacji pieszej w obrębie ulicy Piastów W Górze”. Powodów było kilka: od złożenia ofert w sposób niezgodny z oczekiwaniami urzędu po zbyt wysoką cenę, która przekraczała oczekiwania urzędu. Chcieliśmy przeznaczyć na to zadanie 100.000 zł a oferty wykazywały kwoty wielokrotnie wyższe – np. 868.000 zł.
6. Rozstrzygnięto zamówienie na wykonanie tak bardzo oczekiwanego parku dla dzieci przy ulicy Targowej (integracyjna strefa aktywnego wypoczynku).
Złożono dwie oferty. Pierwsza wyceniała prace na kwotę 298.633,44 zł. Oferta druga – złożona przez Przedsiębiorstwo Drogowo – Melioracyjne „Drogomel” – wyceniała koszt robót na 275.934,84 zł.
7. OSP w Starej Górze otrzyma lekki samochód pożarniczy, który zakupiono za 160.000 zł od firmy Frank – Cars w drodze przetargu.
8. Wyłoniono wykonawcę urbanistycznej analizy funkcjonalno – przestrzennej z rozwiązaniami wariantowymi dla układu komunikacyjnego dla miasta i gminy Góra. Spośród dwóch ofert wybrano ofertę najtańszą (23.180 zł (wykonawca: Wrocławskie Biuro Urbanistyki). Oferta droższa opiewała na kwotę – 63.440 zł.
9. Złożono 10 ofert na zadanie: „Modernizacja remizy strażackiej w Czerninie”. Najwyższa cena – 193.951,46 zł a najniższa – 142.303,80 zł. Trwa analiza ofert.
10. Okazało się, iż należy ogłosić dodatkowy przetarg na wykonanie dodatkowych prac związanych z bud0ową Ośrodka Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych w Górze. 2 października sporządzono protokół konieczności, w którym wykazano szereg prac niezbędnych do prawidłowego wykonania tej inwestycji, których nie przewidziano w dokumentacji technicznej. Okazało się, że należy podnieść poziom budynku, podkłady i podłoża jak również nawieźć na teren dookoła budynku podsypkę żwirowo – humusową. Zamówienia na wykonanie tych prac udzielono z wolnej ręki. Wykonawcą tych prac będzie Prywatne przedsiębiorstwo Przygotowania i Realizacji Budownictwa „Kontrakt”. Jest to ta sama firma, która buduje obiekt. Koszt dodatkowych prac – 116.407,47 zł.
Umorzenia podatkowe
Od 22 sierpnia do 6 listopada burmistrz umorzyła podatki 4 osobom fizycznym i jednej prawnej SP ZOZ w Górze. Szpital został zwolniony z zapłacenia podatku od nieruchomości na kwotę 7197 zł. Łącznie zwolnienia osób fizycznych z podatku stanowi kwota 2828,20 zł.
W tym samym okresie odroczono i rozłożono na raty zobowiązania podatkowe wobec dwóch jednej osoby fizycznej (kwota – 331 zł) i jednej firmy – ZPH Agros ze Ślubowa – 7720 zł.
Sprzedaż nieruchomości
W tym samym okres8ie gmina zbyła 15 lokali mieszkalnych, które zbyte zostały w formie bezprzetargowej na rzecz ich dotychczasowych najemców. Do kasy gminy z tego tytułu wpłynęła kwota 77. 689,19 zł netto.
Dokonano sprzedaży działki budowlanej w rejonie ulic Leśna – Starogórska o powierzchni 0,106 ha za kwotę 57.380 zł netto (70.003,60 zł brutto).
Sprzedano też jedną nieruchomość niezabudowaną rolną o powierzchni 0,4156 ha za 6.100 zł netto (Osetno).
Ogółem sprzedano nieruchomości o łącznej powierzchni 0,5216 ha. Dochód gminy Góra wyniósł z tego tytułu 141.169,19 zł.
Kadry
1. Marta Lankiewicz (Góra),
2. Kamila Leszków (Radosław),
3. Krystian Kurowski (Czernina).
27 października komisja dokonała wyboru. Konkurs wygrała Marta Lankiewicz, z którą zawarto umowę na czas określony (1 listopad 2009 – 30 kwietnia 2010).
Rozstrzygnięto również konkurs na stanowisko dyrektora Administracji Lokali Komunalnych w Górze. Dokumenty złożyli:
1. Marek Hołtra (Szedziec),
2. Aneta Janusz (Góra),
3. Mieczysław Umławski (Szymanowo),
4. Maciej Siekanowicz (Góra),
5. Mariusz Suchanecki (Rawicz),
6. Bartosz Kamiński (Masłowo – dokumenty złożone po terminie).
Do II etapu konkursu komisja zakwalifikowała:
1. Marek Hołtra,
2. Aneta Janusz,
3. Mieczysław Umławski.
Konkurs wygrał Marek Hołtra, który zatrudniony zostanie na okres od 1 grudnia 2009 do 30 listopada 2010 roku.
1. Marek Hołtra (Szedziec),
2. Aneta Janusz (Góra),
3. Mieczysław Umławski (Szymanowo),
4. Maciej Siekanowicz (Góra),
5. Mariusz Suchanecki (Rawicz),
6. Bartosz Kamiński (Masłowo – dokumenty złożone po terminie).
Do II etapu konkursu komisja zakwalifikowała:
1. Marek Hołtra,
2. Aneta Janusz,
3. Mieczysław Umławski.
Konkurs wygrał Marek Hołtra, który zatrudniony zostanie na okres od 1 grudnia 2009 do 30 listopada 2010 roku.
Straż Miejska
Odnotowała 1 wykroczenie przeciwko bezpieczeństwu osób i mienia, które ukarane zostało mandatem 200 zł.
Aż 132 razy strażnicy zapisali wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji. Udzielili 129 pouczeń a ukarali mandatami 38 osób na kwotę 3900 zł.
Aż 1294 mandaty było efektem działania fotoradaru. Łączna kwota z nałożonych mandatów wyniosła 300.650 zł (do 8 listopada wpłynęło do kasy urzędu 177.300 zł).
Od 1 stycznia 2009 roku Straż Miejska wystawiła 177 mandatów karnych na sumę 20.050 zł. Do dnia 8 listopada do kasy UMiG wpłynęło z tej kwoty: 17.300 zł.
Ogólna suma dochodów uzyskanych przez Straż Miejską od dnia 1 stycznia do 8 listopada wynosi 301.206 zł.
Parkometry
Od chwili zamontowania parkometrów do dnia 8 listopada łączny dochód z ich działalności wyniósł 106.606 zł.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz