Przedstawiono wówczas rozwiązania wariantowe, nad którymi będzie się jeszcze debatować.
Dzisiaj przedstawiam Państwu fragmenty dotyczące natężenia ruchu na drogach nr 323 i 324, prognozę ruchu na moście w Ciechanowie oraz stan dróg wojewódzkich przebiegających przez naszą gminę i zamiary planistów wobec tych ciągów komunikacyjnych.
Jutro przedstawię wszystkie warianty zawarte w analizie.
Przyjęto, że 30 % ruchu na moście w Głogowie na trasie drogi nr 12 przejąłby nowy most (20 % ruchu z rejonu Góry i 10% ruchu z rejonu Leszna), t.j. 2.920 poj./d.
Przyjęto, że 30 % ruchu na trasie drogi nr 36 jadącego z rejonu Góry na most w Ścinawie przejąłby nowy most, t.j. 830 poj./d.
Łącznie prognozowany ruchu na moście w Ciechanowie:
R. 2015: - 3.860 poj./d.
R. 2020: - 4.130 poj./d.
R. 2025: - 4.340 poj./d.
Droga nr 323
Studzionki (droga nr 292) – Radoszyce – przeprawa promowa przez Odrę – Ciechanów – Osetno – Góra - Chróścina – Leszno, klasy Z ,odcinkami G, przebiegająca przez obszarze gminy z południa na północ na długości ok
Brak mostu na Odrze a jedynie przeprawa promowa (czynna tylko w dzień i uzależniona od stanu wody w rzece) powodują, że droga w rzeczywistości kończy się na Odrze, mimo że ten sam numer występuje także na drugim brzegu (do Studzionek; połączenie z drogą nr 292 Głogów - Lubin) i determinują niską jej przepustowość. Wybudowanie mostu znacząco zwiększy natężenie ruchu i wymusi poprawę parametrów, korektę niektórych odcinków oraz budową obejścia miejscowości, w tym Góry.
Lokalizacja projektowanego, nowego mostu na Odrze w Ciechanowie długości
Projektowany odcinek trasy o długości ok.
Pomiędzy miejscowościami Osetno Małe i Osetno projektuje się odcinek nowej trasy (prowadzonej równolegle do linii energetycznej) z nowym mostem na Baryczy oraz włączeniem po wschodniej stronie Osetna do istniejącej trasy, stanowiącej południowe obejście Rogowa Górowskiego.
Projektowany nowy przebieg drogi w rejonie Osetna, podobnie jak istniejąca, kolidują z terenami projektowanego Specjalnego Obszaru Ochrony Siedlisk Natura 2000.
Za Rogowem Górowskim projektowana trasa ( w wariancie podstawowym) odchodzi od istniejącej drogi w kierunku północno-zachodnim, omija po stronie zachodniej Stara Górę i przyległe tereny infrastruktury gazowej (KGZ - Żuchlów). Korzystniejsza wersja przebiegu trasy pomiędzy Starą Górą a terenami infrastruktury gazowej została uniemożliwiona przez nowa zabudowę (wybudowanie dwóch nowych domów).
Projektowana trasa w dalszym przebiegu na północ przecina drogę wojewódzką nr 324 po wschodniej stronie zabudowy Jastrzębia, dalej drogę powiatową 1062D (między Góra a Strumienną), dochodząc nowym śladem do istniejącej drogi 323 za wsią Glinka. Na rysunku przedstawiono wariantowe rozwiązania przebiegu projektowanego obejścia Starej Góry i Góry na trasie drogi 323.
W przypadku przyjęcia wariantu obejścia Góry jak w obecnym m.p.z.p. Góry oraz dotychczasowym planie województwa (wariant „południowy bliższy” obejścia Góry na trasie drogi nr 324), projektowane jest obejście Starej Góry po stronie wschodniej do połączenia z projektowanym wariantem „południowym bliższym”.
Całość trasy drogi nr 323 (odcinki nowoprojektowane i istniejące) winny uzyskać parametry klasy G (droga główna) o szerokości w liniach rozgraniczających min.
W przypadku istnienia znacznego ruchu rowerowego i pieszego (pomiędzy miejscowościami), na odcinkach gdzie nie ma dróg równoległych, w pasie drogowym należy wprowadzić ciąg pieszy / ścieżkę rowerowa, szerokości
Ponadto na zlikwidowanych odcinkach linii kolejowych proponuje się wprowadzenie ścieżek rowerowych.
Droga nr 324
Od Sędziwojowic proponuje się wariantowe rozwiązanie obejścia Góry po południowej (wariant „południowy bliski” i północnej (wariant „północny”) stronie Góry. Ponadto analizowano trasę obejścia Góry odsunięta dalej na południe od miasta i rozpoczynającą się między Kłodą Górowską a Sędziwojowicami i omijającą także Kłodę Górowską (wariant „południowy daleki”).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz