piątek, 19 października 2007

Tanio wydzierżawię


Przed dwoma tygodniami zwróciłem się do Przewodniczącego Rady Powiatu Władysława Stanisławskiego z prośbą o udzielenie mi na piśmie informacji dotyczącej wysokości stawek dzierżawy za pomieszczenia znajdujące się w budynku "starej przychodni", jak mówią górowianie. Dzisiaj otrzymałem w tej sprawie pismo, które swoim podpisem uświetniła była członkini "SamejBronki" starościna Beata Pona. Najkrócej całą rzecz opisać można tak. Wysokość stawek ustala Rada Powiatu. Określa je na podstawie uchwały. W tej sprawie mamy do czynienia z dwiema uchwałami. Pierwsza z nich pochodzi z 5 listopada 1999 r. W interesującym mnie punkcie, który mówi o stawce dzierżawy z przeznaczeniem na: "zajmowane na działalność oświaty, kultury, ochrony zdrowia", uchwała nakazuje stosować stawkę czynszu w kwocie 2 zł za m kw. Nowelizacja tej uchwały nastąpiła 15 marca 2006 r., nieomal po 7 latach. Trzepnięto wówczas znaczną podwyżkę, bo przecież o 25%. Stawkę podniesiono na 2,50 zł za metr kw. dla prowadzących działalność w ochronie zdrowia. W załączonym do tego postu linku znajdziecie Państwo wykaz dzierżawców zajmujących pomieszczeń w przychodni. Zaskakujące są dla mnie pozycje zaznaczone w tabeli kolorem czerwonym. Moje zaskoczenie zwiększa się wprost proporcjonalnie do zdania , które wyczytałem w przesłanym mi dokumencie sygnowanym przez rozwódkę z "SamąBronką". Oto one: "Ogólnie koszty poniesione przez Starostwo na utrzymanie budynku wyniosły 18.204,32 zł". Starostwo dokłada do budynku przychodni. Nawet nie chce mi się analizować przyczyn tego stanu rzeczy. A są one proste o czym przekonać się mogą Państwo, klikając tutaj

Brak komentarzy: