wtorek, 26 sierpnia 2008

Niewinność dowiedziona

Zakończył się proces, który w styczniu 2008 roku wytoczył mi wicestarosta Tadeusz Birecki. Przypomnieć należy, iż w pozwie, który Tadeusz Birecki skierował do Sądu Grodzkiego w Górze, zarzucił mi: „korzystając z internetu jako środka komunikowania, na swojej witrynie internetowej w dniu 1 stycznia 2008 roku umieścił w ramach wywiadu z Panem Tadeuszem Wrotkowskim informacje wyczerpujące znamiona przestępstwa z art. 212 par. 1 i 2 kodeksu karnego. Mianowicie w treści publikowanego wywiadu zniesławił mnie w opinii publicznej oraz naraził na utratę zaufania publicznego jako aktualnego Wicestarostę Górowskiego. Pan Robert Mazulewicz opublikował nieprawdziwe informacje, że ja jako radny gminy w ubiegłej kadencji manipulowałem pracami Komisji Rewizyjnej wymuszając na członkach Komisji Rewizyjnej skierowanie sprawy rewitalizacji Placu Bolesława Chrobrego w Górze do prokuratury, co jest nieprawdą a określone zostało mianem zbrodni. W ten sposób wskazano na zagrożenie płynące ze współpracy ze mną oraz niewiarygodność jako osoby publicznej, przestrzegając jednocześnie podległych mi pracowników Starostwa Powiatowego w Górze, aby nie ufali Tadeuszowi Bireckiemu, ponieważ teraz mogę szykować podobną bombę jakiemuś urzędnikowi powiatowemu z podobnym skutkiem. Umieszczona wypowiedź ma charakter zniesławiający i naraża oskarżyciela prywatnego na utratę zaufania niezbędnego do piastowania danego stanowiska. Oskarżyciel prywatny jest Wicestarostą Górowskim i wypowiedzi zniesławiające znacznie obniżają jego autorytet”.
Po ponad sześciu miesiącach od złożenia pozwu i 5 czy 6 rozprawach (sam już nie pamiętam ile tego było, ale ja byłem na 3!) dzisiaj proces się zakończył. Sąd przychylił się do mojego zdania i uniewinnił mnie od zarzutu.Ponieważ nie wolno mi pisać o tym kto i co mówił na sali sądowej a warto jest, by Państwo wiedzieli czym kierował się Sąd uznając mnie za niewinnego, wystąpię o pisemne uzasadnienie wyroku. Według opinii prawników uzasadnienie takie nie jest tajne. Muszę też dodać, iż zarówno mi – jak i Tadeuszowi Bireckiemu – przysługuje odwołanie do sądu w Legnicy. Każdy z nas ma 7 dni na wystąpienie o uzasadnienie wyroku i 14 dni od daty jego otrzymania na wniesienie odwołania da Sądu Okręgowego w Legnicy.
Wszystkim tym, którzy życzyli mi wyroku skazującego składam tą drogą najszczersze kondolencje z tytułu zawodu jakiego doznaliście. Boleję nad tym razem z Wami!

Brak komentarzy: